Alweer de 1 na laatste werkdag

24 januari 2020 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vanochtend rustig opgestaan, wat is het uitzicht hier mooi vanaf mijn hotelkamer!

20200123_064221

De taxi was op tijd vanochtend, ik was alweer als 1e op de afdeling!

De laboranten zijn erg vriendelijk en leuk. En zooooo relaxed... Er werken veel Nederlanders in het ziekenhuis, maar ook Colombianen, mensen uit Venezuela, Bonaire en de Antillen.

Iedere ochtend begint iedereen rustig met een mobieltje in de hand. De koffie of thee wordt gezet, daarna wordt rustig begonnen aan de werkdag.

Ik was uitgenodigd om een belangrijke vergadering bij te wonen, hier kan ik niet op in gaan, omdat dit een openbaar blog is :)

Een geweldige ervaring om mee te maken! Deze vergadering was in het convent. Een mooi, oud gebouw waar de "hoge" mensen zich bevinden. Vanuit het ziekenhuis loop je langs de wasplaats en kom je via een kapel waar dagelijks een kerkdienst wordt gehouden, in een prachtige binnentuin.

20200123_103728

20200123_103742

Tussen de middag werd ik gebeld door een oud-collega van het MST, Ine. Zij is hier ook op Bonaire. We hebben morgenochtend afgesproken, zodat ze ook het ziekenhuis van Bonaire kan zien. Echt heel leuk!!

De middagpauze is hier vrij lang, meestal een uur. Iedereen haalt dan wat eten in de omliggende winkels, ik vanmiddag een heerlijk pita-broodje gehad met gehakt! Zó lekker!!

15.15 uur was de werkdag alweer voorbij, moe wordt je hier niet van :)

Ik ben weer lekker terug gaan lopen via de boulevard. Nog even genieten van het mooie Bonaire.

20200123_15560420200123_15561620200123_15582120200123_15584920200123_160030

Vandaag was het heel warm, doordat er amper wind was. Onderweg weer een paar muggebulten erbij. Ik dacht gisteren dat het allemaal wel meeviel, had er maar 1, maar vanmiddag ontdekte ik ze op plekken waarvan ik dacht...hoe dan?!? Hahaha…. Doordat er regen is gevallen zijn er erg veel muggen. Ik spray me dagelijks in met DEET om ze op afstand te houden, maar helaas.... Het eerste gedeelte wat ik terugloop is erg mooi, langs de mooie winkeltjes met handgemaakte spulletjes! Het laatste, maar ook het lange gedeelte, loop ik langs een kaal, armoedig gedeelte waar veel wordt gebouwd.

16.30u was ik weer bij het hotel.

20200123_163011

Teruggekomen op mijn kamer had de schoonmaakster dit, (zie foto's hieronder) op mijn bed gezet....

20200123_16332420200123_163341

20200123_163349

Erg leuk, morgen de laatste dag, dus ze verwachten hier wel een fooi!

Eind van de middag even een verfrissende duik in het zwembad gedaan, heerlijk! Overal staan strandbedjes en er staan partytentjes om je te beschermen tegen de zon.

IMG_20200123_171307_101

Na het douchen hier weer bij het hotel gegeten, ik vind dat wel het veiligst, lopend langs de weg is hier niet veilig en de taxi's 's avonds is ook afwachten wanneer en of er iemand komt. Het eten is goed. Altijd een voorafje van het hotel, met een glas water en ijsblokjes! Uitkijkend op de lagune en het zwembad.

20200123_185344

20200123_185352

Ik heb mijn koffer al gepakt. Warme kleding voor de terugweg in mijn handbagage gedaan, jurkje voor het werk morgen overdag. Ook nog mijn bikini natuurlijk, want dan ga ik na werktijd nog even zwemmen. Ik kan morgenavond van 17-17.30u nog gebruik maken van een opfriskamer om even te douchen. Wel zo fijn voordat ik vertrek naar Nederland. Om 18.00u word ik opgehaald en naar het vliegveld gebracht. 21.00u gaat mijn vlucht, KL0767.

De planning is dat ik zaterdagochtend om 12.20u land, waarschijnlijk wel wat eerder. Fijn om Hein en de kinderen weer te zien! Iedereen natuurlijk, ik heb verhalen genoeg!!

Morgen ga ik nog genieten van de laatste werkdag in het Fundashon Mariadal ziekenhuis. In een week leer je de mensen goed kennen, ik ga ze ook wel missen. En uiteraard bedanken voor de leuke en leerzame week! Een geweldige kans!!

Spreek jullie snel!!

1. Chantal:
    24 januari 2020
    Dat is inderdaad een prachtig uitzicht en wat een heerlijk zwembad! Ik ben jaloers... fijn dat het allemaal goed is bevallen, geniet nog van je laatste dagje en alvast fijne terugvlucht! X