Alweer mijn 3e werkdag op Bonaire

23 januari 2020 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Gisteravond gezellig met Nathalie, mijn oud-collega uit het MST afgesproken. Ze haalde me om 20.00u op hier bij het hotel.

We zijn naar een strandtent gereden, The Beach. Superleuk, aan het water met allemaal parasols, ligbedden en gezellige tafeltjes. We hebben hier lekker bij kunnen kletsen met een lekker wit-biertje en heerlijke carpaccio gegeten.

Rond 22.00u heeft Nathalie me teruggebracht naar het hotel. De terugweg over de slecht begaanbare wegen. Voor ons reed een vrachtwagen zonder verlichting. Al het groente en fruit wordt hier geïmporteerd via de boot vanaf Curaçao. Er bleek al een week geen eieren en aardappelen te verkrijgen op Bonaire. Deze vrachtwagen bracht ein-de-lijk de aardappelen en eieren naar de winkels. De plaatselijke winkels hebben voornamelijk AH en Jumbo producten, wel veel duurder dan in Nederland vanwege de import. Er is weinig groente en fruit te vinden in de winkels, het is gewoon afwachten wat er geleverd word. Een spontaan idee om iets 's avonds klaar te maken voor het avondeten, kan soms niet doorgaan, omdat simpelweg er te weinig of niets in de winkel ligt. De meeste mensen gaan naar de winkel en besluiten dan, afhankelijk van het assortiment wat ze gaan eten.

Afgelopen maandag vertelde 1 van de laboranten dat haar auto moest worden weggesleept. De remmen werkten niet meer. APK van de auto's kennen ze hier niet....zegt wel wat over de staat van de auto's hier!

Iedere ochtend haalt een gepensioneerde taxichauffeur mij op bij het hotel om me naar het ziekenhuis te brengen. Best wel haasten voor mij 's ochtends, eerst snel om 6.30u ontbijt halen, eerder is dit niet mogelijk. Om 6.50u stond ik bij de receptie, maar geen taxi.... Ik heb zijn mobiele nummer en hem gebeld. "Oeps....sorry....Helemaal vergeten, ik kom er direct aan". Direct= een half uur, haha :)

Deze taxichauffeur vertelde dat hij onlangs prinses Beatrix nog in zijn taxi mocht vervoeren. Hij was helemaal trots!!

Ik heb een leuke werkdag gehad. Wat mogen we blij zijn met de goede zorg in Nederland. Wat ik hoor en zie....het kan echt anders!

Na werktijd weer fijn teruggelopen. Even langs de gezellige winkeltjes gestruind, totdat ik bij de haven een klein marktje zag. Hele leuke handgemaakte producten. Mooi!!

20200122_153459

20200122_153500

In de haven lagen alweer 2 cruiseschepen, zó ontzettend groot!! 1 daarvan was de Disney-boot. Ontzettend veel toeristen die je dan tegenkomt op de boulevard, megadruk!!

20200122_154557

IMG_20200122_170736_197En even een "selfie" van mij! Haha!

Langs de boulevard lopen is leuk, gezellige sfeer. Wel warm, maar het waait hier altijd flink, wel fijn! Dan lijkt het iets minder warm. De laboranten in het ziekenhuis zeiden dat het de laatste weken af en toe regent. Ik vroeg hun wat de voorspelling voor de aankomende dagen zijn. "Voorspelling?! Daar doen ze hier niet aan, dat kunnen ze niet. We kijken gewoon naar buiten!".

Aangekomen bij het hotel nog even een aantal foto's van het resort gemaakt. Wat is het hier mooi! En schoon!!

20200122_16243120200122_16231820200122_16251020200122_16251920200122_16253720200122_162546

20200122_173833

Het roze hotelhuisje is van mij! Kamer 4109. Het gele huisje wat je ziet is een ijsblokjes-automaat. Hier kun je gratis heerlijk verkoelende ijsblokjes tappen.

Op de laatste foto zie je op de groene plant een klein musje zitten. Daar zijn er megaveel van en die beesten maken een lawaai!! Haha! Deze mus is knal-geel met bruin van kleur.

Ik zit lekker op het mega-grote bed. Net lekker (warm :) )  gedouched.

Ik zet morgenavond weer wat online!

Op zn Boneriaans… te mañan (tot morgen)!!

1. Gea:
    23 januari 2020
    Hoi Miran wat een mooi selfie heb je gemaakt om jaloers op te worden daar lekker warm hier mistig en koud geniet nog even van het warme weer daar voordat je weer naar ons koude Nederland komt.
  2. Chantal:
    23 januari 2020
    Klinkt lekker Miran! Vooral zo blijven genieten, voor je het weet zit je hier weer in de miezerregen...
  3. Ilona Potman:
    23 januari 2020
    Leuk om te lezen, miran! Leuke foto's, bijzonder om mee te maken!