Vertrouwd, bekend...leuk om iedereen weer te zien!

13 juli 2021 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag mijn eerste werkdag in het Fundashon. Het ontbijtbuffet stond vanochtend klaar. Heerlijk, zoveel keuze! Nadat ik mijn wensen had aangegeven aan de mevrouw van het restaurant kon ik vertrekken naar het ziekenhuis. De taxi stond netjes op me te wachten. Het was Sidney, de gepensioneerde, oudere taxichaufeur die mij vorig jaar ook iedere keer naar het ziekenhuis heeft gebracht. Hij kende me nog, voornamelijk omdat ik de vorige keer lekker terugliep naar het hotel, hihi. De meeste mensen nemen wel een taxi terug, aangezien het extreem heet is. Ik niet... Ook vandaag heb ik heerlijk terug gewandeld naar het hotel. Zo zie ik ook nog wat van de omgeving!

20210712_16020820210712_16021220210712_16071820210712_16073120210712_17224420210712_163154

Ik ben langs de boulevard teruggelopen, de cruiseschepen zijn er nog niet, i.v.m. corona. Bonaire staat het nog niet toe. Ik vind het wel drukker dan vorig jaar. Toch best veel vakantiegangers. Veel Nedelanders, maar ook Engelsen etc.

Het weerzien van de laboranten op Bonaire was leuk. Ze waren blij me te zien. Ik kreeg een 'dikke knuffel' van Shahaira, hihi. Voelde toch ongemakkelijk, je bent al zolang bezig met afstand houden van mensen. Maar goed, het was spontaan en enthousiast! Lief en leuk! Bij aankomst in het ziekenhuis staat vermeld dat je 2 meter afstand moet houden, niet de 1 1/2 meter die bij ons gehanteerd wordt. De besmettingen op het eiland zijn nog laag. Gelukkig maar!

Er is één of andere electriciteitskast en ik moest toch wel lachen om de sticker die erop zit; NIET openbreken AUB, want er is een sleutel.... 🤣

Zou er écht iemand zijn die zo'n kast gaat openbreken?!? 🙈

20210712_155149

We hebben vandaag veel kunnen doen, na 15.30u was ik pas klaar! Zere voeten, dus was erg blij dat ik m'n slippers in de tas had gestopt!

Er was wel wat spanning onder de laboranten. Eén laborant heeft familie in Cuba wonen. De politieke spanningen lopen daar hoog op. Het internet is vandaag afgesloten door de regering, ook kunnen de bewoners niet meer met dollars betalen. Kortom, geen mogelijkheden om aan voedsel te komen. Ze zijn afhankelijk van familie die eventueel geld naar ze opstuurt. Aan medicijnen is ook amper te komen. Onvoorstelbaar en verdrietig om te zien hoeveel zorgen er zijn....

Vanavond weer bij het hotel gegeten. Net even onder de douche geweest en ga op tijd slapen. Het is rustig buiten en rond 19.00u gaat de zon onder.

20210712_192754

20210712_192732Het uitzicht buiten mijn hotelkamer...

Morgen ben ik van plan om na werktijd naar Donkey Sanctuary Bonaire te gaan. De entree is tot 16.00u, dus mochten we op tijd klaar zijn ga ik daar naar toe. Het is een opvang voor ezels. Er worden op Bonaire vaak ezels aangereden. Deze worden hier opgevangen en verzorgd. Een Nederlands echtpaar heeft dit opgezet. Toevallig zag ik vandaag op Instagram dat Nicolette Kluijver hier een ezel heeft geadopteerd. De opvang heeft ook een mooie tuin, waar je flamingo's en schildpadden kunt zien. Dit staat op mijn wens-lijstje, dus ik wil écht aankomende dagen hier nog naar toe.