Mijn eerste werkdag bij Fundashon Mariadal

21 januari 2020 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Na goed geslapen te hebben, ben ik vanochtend om 5.45u opgestaan. Ik dacht lekker te kunnen douchen, maar na 5 minuten was de douche nog steeds ijskoud! Oké....dan maar een doek over mn gezicht en make-up erop! Even snel mijn laptop checken of de presentaties erop staan, waar we vanochtend mee zouden starten. Allemaal kleine BEESTJES...iiiieeeuuuhhhwww!!! Met de wc-rol en schoenen in de aanslag geprobeerd ze weg te krijgen, maar het waren er veel!!! Maar gelukt :)

Mijn hotelkamer zit achterop het complex, ideaal want om de hoek zit het zwembad (met infinitypool, je kijkt dan uit op de lagune) en het restaurant.  Vanaf 6.30u kun je daar ontbijten. Vrolijke, gezellige en vriendelijke Bonairse dames maken het uitgebreide ontbijtbuffet klaar. Zóveel keus, heerlijk!! Vanochtend heb ik het kunnen meenemen, omdat ik optijd bij het ziekenhuis wilde zijn. Eerst langs de receptie gegaan, om door te geven dat er toch wel errug veel kleine beestjes (soort ieniminie miertjes) op mijn kamer liepen. Ook gezegd dat de douche niet deed. Een aardige, engelssprekende Bonairse meneer zei dat de man van de receptie aan het douchen was en me zo te woord zou staan. Gelukkig was dat vrij snel. Hij zou de schoonmaak sturen en van de douche was hij niet zo onder de indruk..." Het duurt altijd even mevrouw....komt door de zwaartekracht". Zwaartekracht dacht ik?!? Maar goed....vanavond de douche een kwartier laten lopen en ik heb heerlijk warm kunnen douchen, haha!

Vanochtend was ik om 6.55u bij het ziekenhuis.

20200120_065237

Er was hé-le-maal niemand. Alleen een beveiliger van de eerste hulp. Na een kwartiertje kwamen de laboranten binnendruppelen. 1 Nederlandse vrouw die al 8 jaar op Bonaire woont en een Bonairse vrouw. Super aardig, erg leuke mensen! De patienten die komen zijn Bonairianen of Nederlanders die naar Bonaire geemigreerd zijn. Je merkt dan echt dat de Nederlandse patienten veel meer zeuren. De Bonairianen vinden alles wel prima! Ik scoorde direct al punten door ze te begroeten met: "Bondia!"

Om goed half 4 was ik klaar en heb de taximeneer gebeld die mij vanochtend ook naar het ziekenhuis heeft gebracht. Na 3 kwartier was hij er en weer fijn naar het hotel. De wegen zijn hier slecht, het is te gevaarlijk om langs de weg te lopen. Bijna nergens is een stoep, wel af en toe een fietspad. En ze rijden echt ontzettend hard hier, erg gevaarlijk!!

20200120_161824

Aangekomen bij het hotel. Helaas.....nog steeds die irritante beestjes lopend op de vloer. Om 17.00u, ik wilde net naar de receptie lopen om te vragen of er misschien iets aan gedaan kon worden, kwam de schoonmaakster. "Aaaahhhhh…...mieren", zegt ze. Met een spuitbus in de rondte, mijn kamer rook heerlijk, de vloer en mn bed weer fijn schoon. Top!!

Ondertussen dat de schoonmaakster er was, even kijken hoe het uitzicht hier is. Ik was natuurlijk aangekomen terwijl het donker was. Op het terrasje voor mijn hotelkamer, kwam ik de 1e "bezoeker" tegen.

20200120_164004Gave beesten zijn het toch! Dit is een iets grotere, maar heb ook al een kleintje gezien. Ze vluchten weg, zodra je dichtbij komt.

Dit is mijn uitzicht:

20200120_16494320200120_164949

20200120_174351

Ik heb nog even een rondje (veilige route, haha) gelopen om het hotel. Even bij de zee gekeken. Deze is ruig, het waait stevig hier!

20200120_180605

De buurt om het hotel is niet mooi. Verwaarloosde huizen...Iets verderop bouwt Van der Valk een spik-splinter-nieuw hotel!

Hein vertelde het al....

20200120_181408Om de hoek bouwt Haafkes, uit Goor!

Op de terugweg naar het hotel nog mooie cactussen en planten gezien.

20200120_18145520200120_174640

Rond 19.00u een hapje gegeten bij het hotel. Je kunt hier prima eten! Nu zo even tv kijken en dan slapen. Valt best mee die jet-lag ;)

Ik laat morgen weer van me horen!!

Ayo! Op zn Bonairiaans!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mérande Hulshof:
    21 januari 2020
    Hi Miranda! De foto’s zien er tropisch uit en je hebt al veel beleeft zo te horen, haha. Veel plezier en succes met dit gave avontuur!
  2. Gea:
    21 januari 2020
    Hoi Miran leuk hoor om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken werk ze vandaag en oh ja gefeliciteerd met de verjaardag van Esmee! We horen of lezen weer van je groetjes pa en ma!